8,926
7,300
♫♫ Busy, busy, busy doing more than Ace Wilder ♫♫
|
Post by ESCIliasMANL (Inactive) on Oct 9, 2013 20:08:52 GMT 1
Nee, nu is ze mijn grote zus, want ik moet nog. Nu ben je haar kleine broertje
|
|
Tom
Banned Forever
9,950
8,797
♫ ♥ Tom117323 | < 3 Eurovision Song Contest < 3 Online Song Contests < 3 ♥ ♫
|
Post by Tom on Oct 9, 2013 22:33:27 GMT 1
Nee, nu is ze mijn grote zus, want ik moet nog. Meestal hebben meisjes sneller een vriend dan jongens een vriendin hebben, aangezien jongens sneller afstappen op meiden... maar daar ben ik veel te verlegen voor.
|
|
|
Post by Deleted on Oct 10, 2013 4:50:24 GMT 1
Nee, nu is ze mijn grote zus, want ik moet nog. Meestal hebben meisjes sneller een vriend dan jongens een vriendin hebben, aangezien jongens sneller afstappen op meiden... maar daar ben ik veel te verlegen voor. In mijn geval: Net ietsjes anders
|
|
|
Post by Deleted on Oct 10, 2013 22:36:29 GMT 1
Hoi, ik ben Daniel. Prettig met jou (?) kennis te maken. Ik kom uit Duitsland! Ik ben zeventien jaar oud. Ik heb een zus. Waar kom je vandaan? En heb je ook een zus of en broer? ________________ I'm kinda proud of myself, I can have a small conversation. (Without google) Hoi Daniel, mijn naam is Robert, ik ben tweeëntwintig jaar oud en ik kom uit het Verenigd Koninkrijk. Ik heb een broer en een zus. Ik hoop in te toekomst dat zullen wij in Nederlands, Engels of Duits spreken.
|
|
Tom
Banned Forever
9,950
8,797
|
Post by Tom on Oct 11, 2013 20:04:26 GMT 1
Hoi, ik ben Daniel. Prettig met jou (?) kennis te maken. Ik kom uit Duitsland! Ik ben zeventien jaar oud. Ik heb een zus. Waar kom je vandaan? En heb je ook een zus of en broer? ________________ I'm kinda proud of myself, I can have a small conversation. (Without google) Hoi Daniel, mijn naam is Robert, ik ben tweeëntwintig jaar oud en ik kom uit het Verenigd Koninkrijk. Ik heb een broer en een zus. Ik hoop in te toekomst dat zullen wij in Nederlands, Engels of Duits spreken. Erg goed moet ik zeggen! Al kun je je leeftijd wel als "22" in plaats van "tweeëntwintig" typen. Overigens is het ook "de toekomst" en geen "te toekomst". En de laatste zin klopt wel op deze manier: "Ik hoop in de toekomst dat wij in Nederlands, Engels of Duits zullen spreken." Ja, het zou ook leuk zijn als een aantal leden die niet Nederlands zijn ook Nederlands in dit topic kunnen spreken.
|
|
Daniel
Retired Administrator
He/any
18,846
55,119
Dell powers
|
Post by Daniel on Oct 11, 2013 20:11:24 GMT 1
Vandaag heb ik de preposities geleerd! Op, onder, achter, naast, bij, voor... Ik kan zeggen waar dingen zijn. _______________ Is that right?
|
|
Tom
Banned Forever
9,950
8,797
|
Post by Tom on Oct 11, 2013 23:40:19 GMT 1
Vandaag heb ik de preposities geleerd! Op, onder, achter, naast, bij, voor... Ik kan zeggen waar dingen zijn. _______________ Is that right? Very good! In The Netherlands we call "preposities" also "voorzetsels" (abbreviated: "vz") and we just learn it with "the cast (de kast)" -> "Op de kast", "onder de kast", "achter de kast", etc.
|
|
Daniel
Retired Administrator
He/any
18,846
55,119
Dell powers
|
Post by Daniel on Oct 15, 2013 11:29:30 GMT 1
Vandaag heb ik de adjectieven geleerd. Bij onbepaalde het-worden = geen -e aan de adjectif. Bij vorbeeld: Het dorp is mooi. - Een mooi dorp. De kaas is heerlijk. - Een heerlijke kaas. ________________ italic = Needed google
|
|
Tom
Banned Forever
9,950
8,797
|
Post by Tom on Oct 15, 2013 12:21:25 GMT 1
Vandaag heb ik de adjectieven ("adjectieven" is more known as "bijvoeglijk naamwoord" (abbreviated "bnw") in Dutch ) geleerd. Bij onbepaalde het-wo orden = geen -e aan (sluitend) aan de het adjecti ef. Bijvo orbeeld: Het dorp is mooi. - Een mooi dorp. De kaas is heerlijk. - Een heerlijke kaas. ________________ italic = Needed google Very good! I made some grammatical faults or improvements more striking, just as extra.
|
|
|
Post by Deleted on Oct 15, 2013 12:31:56 GMT 1
Ik ben slecht in Nederlands
|
|