Jens
NBU Council
he/him
3,150
11,490
My favorite bad bitch, I think she the GOAT
|
Post by Jens on Apr 24, 2016 15:36:47 GMT 1
Ik zit op de afdeling Natuur & Gezondheid na vwo wil ik naar Universitieit Utrecht om dierengeneeskunde te studeren. Welk vak op de middelbare had je meteen een hekel aan? (Ik aan Frans en ik heb het nu al 3 jaar *zucht*) Ah ja, profielen, ik weet nog dat de decaan mij naar zijn hokje riep om te kiezen wat voor profiel ik wilde. Het enige vak wat me echt afgeraden is, was toen ook Frans, heb ik nooit goed gekund om eerlijk te zijn, en ook maar een jaartje van de drie jaar fatsoenlijk les in gehad. Heb je dus ook gelijk het vak waar ik een hekel aan had. En bij ons werd er serieus ook les gegeven in Fries, nooit mijn sterkste punt geweest, kan het niet schrijven. Ondertussen kan ik het wel lezen, spreken en verstaan. Een voordeel van het wonen aan de Belgische grens geen fries . Gelukkig was mijn profiel goed gekeurd dus geen gespreken (ik vind dat altijd zo awkward) Ik moet nog 3 jaar ...........
|
|
5,263
4,060
♥ Well, I do! ♥
|
Post by Talitha on Apr 28, 2016 20:02:11 GMT 1
Ah ja, profielen, ik weet nog dat de decaan mij naar zijn hokje riep om te kiezen wat voor profiel ik wilde. Het enige vak wat me echt afgeraden is, was toen ook Frans, heb ik nooit goed gekund om eerlijk te zijn, en ook maar een jaartje van de drie jaar fatsoenlijk les in gehad. Heb je dus ook gelijk het vak waar ik een hekel aan had. En bij ons werd er serieus ook les gegeven in Fries, nooit mijn sterkste punt geweest, kan het niet schrijven. Ondertussen kan ik het wel lezen, spreken en verstaan. Een voordeel van het wonen aan de Belgische grens geen fries . Gelukkig was mijn profiel goed gekeurd dus geen gespreken (ik vind dat altijd zo awkward) Ik moet nog 3 jaar ........... Haha, dat hebben jullie dan wel als voordeel. Al heeft het ook wel wat, een les die de rest van Nederland niet heeft. Wij hadden sowieso een gesprek voordat we de uiteindelijke keuze maakten, had niks te maken met goedkeuring van vakken etc. En valt opzich wel mee hoe awkward zoiets is hoor, die mensen willen ook alleen maar helpen. Nu moet ik toegeven dat sommigen dat wel erg slecht laten merken, maar dat is wel hun werk. Drie jaar? Ik ben in de zomer alweer drie jaar bezig op het HBO. Echt waar, die tijd gaat voorbij vliegen, daar hoef je je echt niet druk om te maken. Het enige om je zorgen om te maken is hoeveel je van die tijd geniet. Enjoy as much as you can, het is echt zo voorbij. Stiekem mis ik mijn HAVO tijd nog best wel eens een beetje, was altijd gezellig en zoveel rustiger dan nu. (Dacht toen ook serieus dat ik het druk had, maar nu... )
|
|
Jens
NBU Council
he/him
3,150
11,490
|
Post by Jens on Apr 28, 2016 21:13:20 GMT 1
Een voordeel van het wonen aan de Belgische grens geen fries . Gelukkig was mijn profiel goed gekeurd dus geen gespreken (ik vind dat altijd zo awkward) Ik moet nog 3 jaar ........... Haha, dat hebben jullie dan wel als voordeel. Al heeft het ook wel wat, een les die de rest van Nederland niet heeft. Wij hadden sowieso een gesprek voordat we de uiteindelijke keuze maakten, had niks te maken met goedkeuring van vakken etc. En valt opzich wel mee hoe awkward zoiets is hoor, die mensen willen ook alleen maar helpen. Nu moet ik toegeven dat sommigen dat wel erg slecht laten merken, maar dat is wel hun werk. Drie jaar? Ik ben in de zomer alweer drie jaar bezig op het HBO. Echt waar, die tijd gaat voorbij vliegen, daar hoef je je echt niet druk om te maken. Het enige om je zorgen om te maken is hoeveel je van die tijd geniet. Enjoy as much as you can, het is echt zo voorbij. Stiekem mis ik mijn HAVO tijd nog best wel eens een beetje, was altijd gezellig en zoveel rustiger dan nu. (Dacht toen ook serieus dat ik het druk had, maar nu... ) Ik heb soms al stress, ik wil niet weten hoe dat gaat als ik op de uni of hbo zit . Ik begin altijd veel te laat dus dat moet ik verbeteren....... Fijn dat het jaar bijna voorbij is........ Ga jij nog iets doen in de zomervakantie? Ik ga naar Venetië
|
|
|
Post by fabbi on Apr 28, 2016 21:46:39 GMT 1
Haha, dat hebben jullie dan wel als voordeel. Al heeft het ook wel wat, een les die de rest van Nederland niet heeft. Wij hadden sowieso een gesprek voordat we de uiteindelijke keuze maakten, had niks te maken met goedkeuring van vakken etc. En valt opzich wel mee hoe awkward zoiets is hoor, die mensen willen ook alleen maar helpen. Nu moet ik toegeven dat sommigen dat wel erg slecht laten merken, maar dat is wel hun werk. Drie jaar? Ik ben in de zomer alweer drie jaar bezig op het HBO. Echt waar, die tijd gaat voorbij vliegen, daar hoef je je echt niet druk om te maken. Het enige om je zorgen om te maken is hoeveel je van die tijd geniet. Enjoy as much as you can, het is echt zo voorbij. Stiekem mis ik mijn HAVO tijd nog best wel eens een beetje, was altijd gezellig en zoveel rustiger dan nu. (Dacht toen ook serieus dat ik het druk had, maar nu... ) Ik ga naar Venetië
|
|
5,263
4,060
♥ Well, I do! ♥
|
Post by Talitha on May 3, 2016 22:15:44 GMT 1
Haha, dat hebben jullie dan wel als voordeel. Al heeft het ook wel wat, een les die de rest van Nederland niet heeft. Wij hadden sowieso een gesprek voordat we de uiteindelijke keuze maakten, had niks te maken met goedkeuring van vakken etc. En valt opzich wel mee hoe awkward zoiets is hoor, die mensen willen ook alleen maar helpen. Nu moet ik toegeven dat sommigen dat wel erg slecht laten merken, maar dat is wel hun werk. Drie jaar? Ik ben in de zomer alweer drie jaar bezig op het HBO. Echt waar, die tijd gaat voorbij vliegen, daar hoef je je echt niet druk om te maken. Het enige om je zorgen om te maken is hoeveel je van die tijd geniet. Enjoy as much as you can, het is echt zo voorbij. Stiekem mis ik mijn HAVO tijd nog best wel eens een beetje, was altijd gezellig en zoveel rustiger dan nu. (Dacht toen ook serieus dat ik het druk had, maar nu... ) Ik heb soms al stress, ik wil niet weten hoe dat gaat als ik op de uni of hbo zit . Ik begin altijd veel te laat dus dat moet ik verbeteren....... Fijn dat het jaar bijna voorbij is........ Ga jij nog iets doen in de zomervakantie? Ik ga naar Venetië Stress is idd wel een dingetje voor mij, maar gelukkig nog een jaar (en en paar weken, maar laten we die maar even buiten beschouwing laten. ) en dan heb ik een papiertje en kan ik fijn aan het werk. Als je nu al stresst kan ik je adviseren om je nu al bezig te houden met waar je rustig door wordt en ook blijft, want onder stress presteren de meeste mensen toch echt (veel) minder. Als je daar (net als mij) pas mee bezig gaat zodra je op Uni of HBO zit, kan je dat nog wel eens behoorlijk in de weg gaan zitten. Niet om je bang te praten, is een advies vanuit mijn ervaringen. Zomervakantie? Hmm, als ik een baantje kan vinden ben ik best wel blij, maar tot nu toe nog geen succes. Dan heb ik mijn leeftijd toch echt tegen, meeste winkels en bedrijven willen zo goedkoop mogelijke vakantiekrachten. Vakantieplannen heb ik bijna niet. Wel weet ik dat ik aan het begin van de vakantie rij examen mag doen en zes dagen later een verstandskies mag laten trekken, dus dat begint goed... *intense sarcasme* Venetië klinkt best wel heel erg gaaf! Hoe lang ga je daar naar toe? En met familie of met vrienden? Ik hoop dat je er geweldig van kunt genieten en heerlijk op kunt laden na een druk schooljaar.
|
|
Jens
NBU Council
he/him
3,150
11,490
|
Post by Jens on May 3, 2016 23:04:55 GMT 1
Ik heb soms al stress, ik wil niet weten hoe dat gaat als ik op de uni of hbo zit . Ik begin altijd veel te laat dus dat moet ik verbeteren....... Fijn dat het jaar bijna voorbij is........ Ga jij nog iets doen in de zomervakantie? Ik ga naar Venetië Stress is idd wel een dingetje voor mij, maar gelukkig nog een jaar (en en paar weken, maar laten we die maar even buiten beschouwing laten. ) en dan heb ik een papiertje en kan ik fijn aan het werk. Als je nu al stresst kan ik je adviseren om je nu al bezig te houden met waar je rustig door wordt en ook blijft, want onder stress presteren de meeste mensen toch echt (veel) minder. Als je daar (net als mij) pas mee bezig gaat zodra je op Uni of HBO zit, kan je dat nog wel eens behoorlijk in de weg gaan zitten. Niet om je bang te praten, is een advies vanuit mijn ervaringen. Zomervakantie? Hmm, als ik een baantje kan vinden ben ik best wel blij, maar tot nu toe nog geen succes. Dan heb ik mijn leeftijd toch echt tegen, meeste winkels en bedrijven willen zo goedkoop mogelijke vakantiekrachten. Vakantieplannen heb ik bijna niet. Wel weet ik dat ik aan het begin van de vakantie rij examen mag doen en zes dagen later een verstandskies mag laten trekken, dus dat begint goed... *intense sarcasme* Venetië klinkt best wel heel erg gaaf! Hoe lang ga je daar naar toe? En met familie of met vrienden? Ik hoop dat je er geweldig van kunt genieten en heerlijk op kunt laden na een druk schooljaar. Ik heb net een baantje gevonden bij de Appie . Ik begin over een paar weken. Misschien een idee om bij café's of restaurant (desnoods McDo) te gaan kijken, daar zijn altijd wel mensen nodig... Ik ga naar Venetië met mijn vader en zusje (Gescheiden ouders) Ik geloof eerst naar Brussel (vliegveld) Dit is de eerste keer in 10 jaar dat ik met het vliegtuig dus ben best enthousiast.. Had liever naar Stockholm gegaan rond 10-14 mei
|
|
5,263
4,060
♥ Well, I do! ♥
|
Post by Talitha on Jun 4, 2016 12:09:58 GMT 1
Stress is idd wel een dingetje voor mij, maar gelukkig nog een jaar (en en paar weken, maar laten we die maar even buiten beschouwing laten. ) en dan heb ik een papiertje en kan ik fijn aan het werk. Als je nu al stresst kan ik je adviseren om je nu al bezig te houden met waar je rustig door wordt en ook blijft, want onder stress presteren de meeste mensen toch echt (veel) minder. Als je daar (net als mij) pas mee bezig gaat zodra je op Uni of HBO zit, kan je dat nog wel eens behoorlijk in de weg gaan zitten. Niet om je bang te praten, is een advies vanuit mijn ervaringen. Zomervakantie? Hmm, als ik een baantje kan vinden ben ik best wel blij, maar tot nu toe nog geen succes. Dan heb ik mijn leeftijd toch echt tegen, meeste winkels en bedrijven willen zo goedkoop mogelijke vakantiekrachten. Vakantieplannen heb ik bijna niet. Wel weet ik dat ik aan het begin van de vakantie rij examen mag doen en zes dagen later een verstandskies mag laten trekken, dus dat begint goed... *intense sarcasme* Venetië klinkt best wel heel erg gaaf! Hoe lang ga je daar naar toe? En met familie of met vrienden? Ik hoop dat je er geweldig van kunt genieten en heerlijk op kunt laden na een druk schooljaar. Ik heb net een baantje gevonden bij de Appie . Ik begin over een paar weken. Misschien een idee om bij café's of restaurant (desnoods McDo) te gaan kijken, daar zijn altijd wel mensen nodig... Ik ga naar Venetië met mijn vader en zusje (Gescheiden ouders) Ik geloof eerst naar Brussel (vliegveld) Dit is de eerste keer in 10 jaar dat ik met het vliegtuig dus ben best enthousiast.. Had liever naar Stockholm gegaan rond 10-14 mei Een maand later, maar ik zal wel antwoorden. Dit gebeurd er dus als ik het druk heb met school, nu valt het weer een beetje mee, al komt er over een paar dagen nog wel weer een deadline aan. (Doet me altijd denken aan die reclame van hoyhoy Deze bijvoorbeeld ) Anyways, gefeliciteerd met je baantje! Ik ga er van uit dat je ondertussen toch wel begonnen bent, dus: Bevalt het een beetje? (Of zo niet: wanneer begin je wel? ) Ik heb nu waarschijnlijk ook iets voor in de vakantie, en als dat niks wordt heb ik vanmiddag ook nog een kennismakingsgesprek bij een hotel/restaurant, om te kijken of zij nog iets voor me hebben. Gaat iig de goede kant op. ^^ Ah leuk, hopelijk hebben jullie het dan heel leuk met z'n drieën in Venetië. (Hoor ik wel vaker, lijkt soms alsof het een trend aan het worden is bij de mensen om me heen, dus snapte het al. Toch leuk dat jullie dan op deze manier iets kunnen doen in de vakantie. ) En vliegen is wel heel gaaf dan, scheelt dat je maar een stukje hoeft dan, mocht het tegen vallen. Ik weet nog toen ik voor het eerst ging vliegen, gingen we gelijk naar Canada. Als het dan tegen valt, kun je niet zomaar even uitstappen. Ja, ik denk dat heel veel mensen op dit forum daar wel bij hadden willen zijn, zou het zelf ook wel leuk gevonden hebben, dus snap je punt helemaal. ^^
|
|
19
34
'Without even a single warning, i'm not who i was before'
|
Post by ESCRedCoat on Jun 11, 2016 18:44:09 GMT 1
Hey, had dit topic nog niet ontdekt! Leuk om allemaal Nederlandse mensjes hier te zien
|
|
5,263
4,060
♥ Well, I do! ♥
|
Post by Talitha on Jun 16, 2016 21:33:12 GMT 1
|
|
8,926
7,300
♫♫ Busy, busy, busy doing more than Ace Wilder ♫♫
|
Post by ESCIliasMANL (Inactive) on Jun 19, 2016 23:22:37 GMT 1
Hey dit topic leeft weer Leuk om weer de berichten te lezen Er zijn meer Nederlandse leden die hier nog niet zijn geweest Welkom ESCRedCoat
|
|