|
Post by Deleted on Mar 21, 2014 12:00:29 GMT 1
Thanks, but I guess I won't take it. ^^
|
|
|
Post by Deleted on Mar 21, 2014 12:00:55 GMT 1
Tom I want songs from you when you discuss here. ^^
|
|
|
Post by Deleted on Mar 21, 2014 12:42:38 GMT 1
Thanks, but I guess I won't take it. ^^ Why not I prefer choosing original acts or less known songs.
|
|
|
Post by Deleted on Mar 21, 2014 12:55:41 GMT 1
I prefer choosing original acts or less known songs. Right, fair enough no worries :/ I'll send my songs else where Ok That's the only reason I sended Christina Aguilera (with a fairly known song for Catching Fire) now, because.. I cannot send it somewhere else. I do only participate here next to NVSC.
|
|
Tom
Banned Forever
9,950
8,797
♫ ♥ Tom117323 | < 3 Eurovision Song Contest < 3 Online Song Contests < 3 ♥ ♫
|
Post by Tom on Mar 21, 2014 19:43:37 GMT 1
Tom I want songs from you when you discuss here. ^^ Oh yeah I'll sort out some of my favourite Dutch songs and post them here.
|
|
5,263
4,060
♥ Well, I do! ♥
|
Post by Talitha on Mar 22, 2014 11:00:52 GMT 1
Ik denk niet dat we het ooit eens zullen worden, maar dat geeft niet. Nu vraag ik mij af hoe jij zo zeker weet dat het Nederlands achteruit zou gaan van een andere taal/dialect. Ik spreek dus 4 talen (of 3 als je het zo bekijkt) maar mijn Nederlands is ook niet minder goed geworden doordat ik Duits kan spreken. Nederlands zal altijd wel de landstaal blijven, het enige wat vele friezen willen is acceptatie van hoe ze onderling met elkaar spreken. Wel vind ik het erg vervelend dat je mij arrogant noemt, net als alle andere friezen. Ik krijg hierdoor het gevoel dat je gewoon een hekel hebt aan Friesland en het niet zo hard durft te zeggen, dus er maar met dit soort opmerkingen omheen draait. Ik weet niet of ik dit verkeerd opvat, maar dat is hoe het op mij over komt. Ik weet niet zeker hoor, maar ik eet liever geen industrie en bloemen, maar er zal bij jullie ook vast veel eten verbouwd worden? Die industrie mogen jullie van mij houden, zorgt alleen maar voor milieuproblemen al je het mij vraagt. Maar ik heb het idee dat dit naar een ruzie loopt, dus zand er over en weer verder met ons dagelijkse levens? Song suggestion: Als wij zouden accepteren dat talen als het Fries en Limburgs officiële talen zouden zijn, zouden na een korte of lange tijd invloeden uit die talen overwaaien naar het Nederlands zoals we dat kennen van de dag van vandaag. Dat zou niet goed zijn, omdat er geen enkele zinnige aanleiding is om eventuele elementen uit die dialecten in onze officiële taal toe te voegen. Duits is de officiële landstaal van Duitsland en sinds hun ons grootste buurland zijn is het vrij begrijpelijk dat je Duits kunt spreken als Nederlander. Wij willen dat jullie taaltje geen ergere vormen dan die tot op heden heeft zal aannemen - het is al erg genoeg, zeg maar. Ik noem jou noch alle andere Friesen niet arrogant; ik vind het echter bespottelijk dat jullie denken een eigen taal te kunnen creëren terwijl jullie onderdeel zijn van ons gehele land en onze officiële landstaal is en blijft Nederlands; ook in jullie provincie. Friesland is niet het parel van Nederland, dat is zonder meer waar. Of ik een hekel aan Friesland zou hebben weet ik nog net zo niet, maar ik ben niet erg tevreden over jullie manier van jezelf presenteren in de rest van het land. In de bollenstreek verbouwen we niet enkel bloemen overigens. Dat is een vreemd vooroordeel. Ik krijg het gevoel dat jij extreem links bent als het aankomt wat betreft de politiek; industrialisatie zou het milieu vervuilen? Industrialisatie houdt dit land draaiende en is een prachtige bron van inkomsten. Een liberaal standpunt, inderdaad. En nogmaals ik ben doorgaans geen ruziemaker als ik in een redelijke discussie zit. Ik weet niet hoe dat met jou zit, misschien voel jij je dan wel vroeg of laat aangevallen door mij noch mijn mening maar dat is dan niet mijn bedoeling. Mijn manier van discussiëren is vrij serieus en misschien wel afzonderlijk van de "alledaagse" discussies die je op dit forum zult tegenkomen. Je bent 1 van de weinige hier die ten minste met redelijke standpunten kan komen aanzetten, chapeau. Dan heb ik dat deel over arrogantie verkeerd opgevat. Echter, wij creëren geen eigen taal, dit is de manier waarop er al eeuwen lang onderling gesproken wordt. In het verleden werd dit taaltje zelfs in een veel groter gebied gesproken, langs de Nederlandse kust en zelfs buiten het huidige Nederland. (Kaartje) In al die tijd zijn er nog bijna geen woorden overgenomen door het Nederlands. Okay, Duits was dan misschien niet het goede voorbeeld, maar zou je het slecht vinden als ik Zweeds zou willen leren dan? Daar is geen logische reden voor, en het zou ook in mijn Nederlands verwikkeld kunnen raken. We zijn niet het parel van Nederland, dat zul je me ook nooit horen zeggen. Hoe zie jij die presentatie dan? Voor ons lijkt het vooral op een zelfverdediging eigenlijk, voordat we naar iets gevormd worden wat we niet kunnen zijn. Dat is niet arrogant bedoeld, maar waarschijnlijk komt dit voort uit het verschil in cultuur van onze provincies. De bollenstreek heeft dan vooral een beetje zijn naam tegen, al weet ik onbewust ook wel weer dat en nooit zoveel bloemen verbouwt hoeven te worden, als ik logisch nadenk. Met politiek opzich houdt ik me nu nog niet heel erg bezig, ik vind wat ik vind, en als ik mag stemmen zoek ik de partij er bij die daar het meeste mee overeen komt. Wel ben ik vanuit mijn opvoeding accepterend naar iedereen die anders is, ze hebben mij immers niets misdaan. Industrie zorgt er voor dat er meer fabrieken nodig zijn, welke weer zorgen voor meer uitstoot van CO2 en andere vervuilende stoffen, waardoor ze schadelijk zijn voor het milieu. Vandaar mijn redenatie. Ik vind het fijn dat het niet op een ruzie aan het uitlopen is. Ik kan me af en toe wel iets sneller aangevallen voelen, maar dat is iets waar ik op dit moment aan werk. Een serieuze discussie is beter dan elkaar met de nek aankijken, al denk ik dat wij zo eeuwig door kunnen blijven gaan. Song suggestion:
|
|
|
Post by Deleted on Mar 22, 2014 11:02:18 GMT 1
I just found this, I didn't listen to it so far
|
|
Tom
Banned Forever
9,950
8,797
♫ ♥ Tom117323 | < 3 Eurovision Song Contest < 3 Online Song Contests < 3 ♥ ♫
|
Post by Tom on Mar 22, 2014 12:25:01 GMT 1
Als wij zouden accepteren dat talen als het Fries en Limburgs officiële talen zouden zijn, zouden na een korte of lange tijd invloeden uit die talen overwaaien naar het Nederlands zoals we dat kennen van de dag van vandaag. Dat zou niet goed zijn, omdat er geen enkele zinnige aanleiding is om eventuele elementen uit die dialecten in onze officiële taal toe te voegen. Duits is de officiële landstaal van Duitsland en sinds hun ons grootste buurland zijn is het vrij begrijpelijk dat je Duits kunt spreken als Nederlander. Wij willen dat jullie taaltje geen ergere vormen dan die tot op heden heeft zal aannemen - het is al erg genoeg, zeg maar. Ik noem jou noch alle andere Friesen niet arrogant; ik vind het echter bespottelijk dat jullie denken een eigen taal te kunnen creëren terwijl jullie onderdeel zijn van ons gehele land en onze officiële landstaal is en blijft Nederlands; ook in jullie provincie. Friesland is niet het parel van Nederland, dat is zonder meer waar. Of ik een hekel aan Friesland zou hebben weet ik nog net zo niet, maar ik ben niet erg tevreden over jullie manier van jezelf presenteren in de rest van het land. In de bollenstreek verbouwen we niet enkel bloemen overigens. Dat is een vreemd vooroordeel. Ik krijg het gevoel dat jij extreem links bent als het aankomt wat betreft de politiek; industrialisatie zou het milieu vervuilen? Industrialisatie houdt dit land draaiende en is een prachtige bron van inkomsten. Een liberaal standpunt, inderdaad. En nogmaals ik ben doorgaans geen ruziemaker als ik in een redelijke discussie zit. Ik weet niet hoe dat met jou zit, misschien voel jij je dan wel vroeg of laat aangevallen door mij noch mijn mening maar dat is dan niet mijn bedoeling. Mijn manier van discussiëren is vrij serieus en misschien wel afzonderlijk van de "alledaagse" discussies die je op dit forum zult tegenkomen. Je bent 1 van de weinige hier die ten minste met redelijke standpunten kan komen aanzetten, chapeau. Dan heb ik dat deel over arrogantie verkeerd opgevat. Echter, wij creëren geen eigen taal, dit is de manier waarop er al eeuwen lang onderling gesproken wordt. In het verleden werd dit taaltje zelfs in een veel groter gebied gesproken, langs de Nederlandse kust en zelfs buiten het huidige Nederland. (Kaartje) In al die tijd zijn er nog bijna geen woorden overgenomen door het Nederlands. Okay, Duits was dan misschien niet het goede voorbeeld, maar zou je het slecht vinden als ik Zweeds zou willen leren dan? Daar is geen logische reden voor, en het zou ook in mijn Nederlands verwikkeld kunnen raken. We zijn niet het parel van Nederland, dat zul je me ook nooit horen zeggen. Hoe zie jij die presentatie dan? Voor ons lijkt het vooral op een zelfverdediging eigenlijk, voordat we naar iets gevormd worden wat we niet kunnen zijn. Dat is niet arrogant bedoeld, maar waarschijnlijk komt dit voort uit het verschil in cultuur van onze provincies. De bollenstreek heeft dan vooral een beetje zijn naam tegen, al weet ik onbewust ook wel weer dat en nooit zoveel bloemen verbouwt hoeven te worden, als ik logisch nadenk. Met politiek opzich houdt ik me nu nog niet heel erg bezig, ik vind wat ik vind, en als ik mag stemmen zoek ik de partij er bij die daar het meeste mee overeen komt. Wel ben ik vanuit mijn opvoeding accepterend naar iedereen die anders is, ze hebben mij immers niets misdaan. Industrie zorgt er voor dat er meer fabrieken nodig zijn, welke weer zorgen voor meer uitstoot van CO2 en andere vervuilende stoffen, waardoor ze schadelijk zijn voor het milieu. Vandaar mijn redenatie. Ik vind het fijn dat het niet op een ruzie aan het uitlopen is. Ik kan me af en toe wel iets sneller aangevallen voelen, maar dat is iets waar ik op dit moment aan werk. Een serieuze discussie is beter dan elkaar met de nek aankijken, al denk ik dat wij zo eeuwig door kunnen blijven gaan. Song suggestion: Dat is juist wat ik bedoel; als jullie onderling een andere taal dan Nederlands spreken, zal onze officiële landstaal het gehele land nooit echt met elkaar verenigen; misschien dan wel het gebruik van de Nederlandse taal tussen mensen die in verschillende provincies wonen, maar als je met je eigen dorpsgenoten een geheel andere taal spreekt zal het Nederlands op die manier nooit echt een "basis" worden - er blijven echter altijd dialecten en in dit geval noemt Friesland zijn dialect een taal. Dat is de grootste fout aangezien het geen taal maar een dialect is. Wellicht was het Fries vroeger nog groter maar bedenk je dat dingen als het internet en social media toen nog niet bestonden en dat het op die manier zich makkelijk kon uitbreiden. Nu spreken we elkaar doorgaans in het Nederlands op het internet en social media en is het in zekere zin ook begrijpelijk dat het Fries sindsdien is gekrompen (en al eerder, natuurlijk). Duits of Zweeds maakt eigenlijk niet zoveel uit; het zijn de officiële landstalen van Duitsland en Zweden. Je zult je dus in beide landen voor een groot gedeelte kunnen redden met die talen en dus is het juist handig om die talen te kunnen spreken. Het lijkt me echter sterk dat je woorden uit het Duits noch Zweeds naar het Nederlands zal importeren aangezien deze 2 talen in zekere zin te afwijkend zouden zijn van het Nederlands. Ik vind dat jullie je soms gedragen alsof jullie een ander land zijn dan Nederland - als België of zo. Kleine onderlinge cultuurverschillen vind ik geen groot probleem maar jullie zijn en blijven een onderdeel van Nederland en van dit soort verdedigende gedrag is niet altijd nodig. Ik begrijp best dat sommigen uit het westen jullie een soort van kunnen aanvallen, maar dit is echter een kleine groep. Er is ook een grotere groep die deze situatie met een kritisch oogpunt bekijkt en er een redelijke mening over kan vormen; die mening is dan niet aanvallend bedoeld maar juist rechtvaardig. En wat industrialisatie betreft, het klopt dat de natuur hier een slachtoffer van kan zijn maar zolang het Nederland uit de economische crisis kan helpen en goed verdienend is heb ik er niets op tegen. De mens heeft voorrang op de natuur. Ik dacht al wel dat je je een soort van aangevallen voelde door mijn standpunten, vandaar maakte ik ook die opmerking er nog over. Wel goed dat je daar aan werkt, iedereen moet dingen verbeteren en vroeger kon ik uit een eigen angst ook niet dit soort discussies voeren. Het zal je dus wel helpen.
|
|
|
Post by fabbi on Mar 22, 2014 16:53:52 GMT 1
OMG!! All these long texts
|
|
|
Post by Deleted on Mar 22, 2014 16:58:35 GMT 1
OMG I HAVE TO MAKE A NS
|
|